Sundered Nexus

Sundered Nexus jest instancją prostszą niż Sogun’s Lament. Oczywiście o ile wiecie co trzeba robić :)

Pierwszy pokój w Sundered Nexus składa się z grupy żołnierzy siedzących w kółku.

Nexus

Każdy żołnierz ma tak jakby swoją własną cyfrę. Podnieś bombę i rzuć nią w jednego z nich. Mogą na to zareagować na trzy sposoby:

  1. Upaść – to oznacza, że musisz rzucić bombą w innego żołnierza, który ma mniejszy numer.
  2. Polecieć do góry – to oznacza, że musisz rzucić bombą w żołnierza, który ma większy numer.
  3. Bingo – jeśli rzucisz bombą we właściwego żołnierza obudzisz mini bossa.

Ścieżka prowadząca do pierwszego bossa Sundered Nexus jest bardzo prosta, dlatego nie będę jej tutaj omawiać.

Pierwszy boss

Walka z pierwszym bossem może zostać podzielona na dwa tryby.

1 faza – podstawowe ataki

  1. Normalny atak – zwykły atak (przed bossem).
  2. Uderzenie – boss uderza przed sobą (prostokątne AOE). Atak ten daje krwawienie.
  3. Potrójny skok – boss skacze trzy razy (okrągłe AOE). Za trzecim razem wykona duże AOE, które daje kd.
  4. Szarża – boss wyciąga przed siebie swoją rękę i szarżuje w kierunku osoby trzymającej aggro (atak ten daje kd). Zablokujcie bossa i zestunujcie, aby Destroyer lub Blade Dancer mógł go podnieść.
  5. Rzut dyskiem – boss rzuca 4 dyskami w losowe osoby (daje kd).
  6. Rzut bombą – rzuca bombą w osobę trzymającą aggro.

Sekwencja ataków:  1 -> 2 -> 3 -> 1 -> 2 -> 4

Boss po potrójnym skoku (3) czasami rzuca dyskami – jeśli party nie zablokuje go podczas szarży (4), boss wbiegnie w ścianę i zacznie rzucać dyskami (5) oraz bombą (6).

2 faza – ataki specjalne

Ostatecznie boss wejdzie w tryb z atakami specjalnymi (usłyszysz odpowiedni alarm), podczas którego stanie się niewrażliwy na jakiekolwiek ataki. Po pewnym czasie zacznie się kręcić i wyrzuci 2 duże dyski w kierunku losowych osób. Dyski te będą się odbijać od ściany i podróżować po całym pokoju, nakładając na każdą osobę z którą się zetką krwawienie.

Jedna osoba musi zatrzymać te dyski przy użyciu bloka lub countera. Z tego względu najlepiej, aby całe party zebrało się za plecami osoby blokującej.

Po tym ataku boss skoczy na środek pokoju i będzie starał się odnowić swoją energię. Aby go powstrzymać party musi użyć odpowiedniego cc (w zależności od koloru jego aury):

  • czerwony – daze,
  • zielony – kd,
  • niebieski – stun.

W naszej wersji na środku ekranu wyświetla się informacja jakiego CC mamy użyć, ale dla „potomnych” zostawię powyższe wyjaśnienie.

Kolejność CC jest losowa, ale każdy kolor pojawi się tylko raz. Upewnijcie się, że osoby z party mają przygotowane CC na tę fazę. Pamiętajcie też o tym, że okrąg wokół bossa zadaje dmg.

Po trzeciej rundzie (polegającej na zmianie kolorów) boss wykona duże AOE, którego lepiej uniknąć. Jeśli party wykonało swoje zadanie dobrze i użyło dobrego cc w odpowiednim momencie, boss zostanie osłabiony na około 20 sekund, a dookoła niego pojawi się niebieska strefa, która regeneruje focus.

Pamiętajcie, że nie możecie złapać/rzucić bossa gdy jest osłabiony, ponieważ się wybudzi. Skupcie się na tym, aby w tym czasie zadać mu jak najwięcej obrażeń. Pod koniec Destroyer lub Blade Dancer mogą go złapać, aby party mogło zadać jeszcze więcej dmg.

Jeśli nie uda się Wam użyć odpowiedniego CC na czas, boss zaatakuje i osłoni się tarczą, która daje mu 90% redukcji do dmg. Co za tym idzie nie będziecie go mogli atakować (ok, będziecie mogli ale z dużo mniejszą skutecznością) aż do momentu, gdy prawidłowo wykonacie wszystkie CC podczas następnej drugiej fazy.

Po drugiej fazie rozpocznie się faza pierwsza.

Wybór ścieżki

Do środkowego pokoju, w którym znajduje się boss prowadzi wiele ścieżek.

Jak wybrać najkrótszą?

  1. Jedna osoba z party musi podnieść broń. Do wyboru ma 4 kolory i musi wybrać niebieską.
  2. Pociągnij za dźwignię (kosztuje jeden klucz) i w ten sposób przyzwij losowego bossa (każda broń odpowiada innemu bossowi). Wybranie właściwej zabije go jednym hitem i otworzą się drzwi prowadzące na południe (dłuższa ścieżka) lub na wschód (skrót). Jeśli używasz niebieskiej broni ciągnij za dźwignię do momentu, gdy zobaczysz „niebieskiego” bossa.  Na poniższym screenie widać „maszynę losującą”, na której wylosował się czerwony boss.
  3. Powtarzaj kroki 1-2 do momentu, w którym otworzą się właściwe drzwi.

Drugi boss – Be Ido

Be Ido

Drugim bossem w Sundered Nexus jest klaun, którego spotkaliście w Naryu Labyrinth – Be Ido. Całą walkę można podzielić na cztery fazy.

1 faza – podstawowe ataki

  1. Zamach – średniej wielkości atak AOE (przed bossem).
  2. Laser – atak liniowy (przed bossem).
  3. Kręcenie – AOE, które można przerwać.
  4. Skok – wykonuje go tylko na osoby atakujące z dystansu.
  5. Dźganie – AOE przed bossem (prostokątne).

2 faza – wystrzelenie rakiet

Gdy boss będzie miał 90% HP, wystrzeli łącznie 6 rakiet w kierunku osoby, która jest najdalej od niego. Osoba, która została wzięta na celownik, powinna ruszyć w kierunku bossa i upewnić się, że pociski nie najdą na siebie. Jeśli pociski wylądują w tym samym miejscu, całe party zginie. Dobrze by było aby jedna osoba wycofała się spod bossa, aby pociski upadły w miarę blisko siebie (wyjaśnię to później).

Gdy boss wystrzeli rakiety zacznie szarżować na osobę trzymającą aggro. Postarajcie się go zablokować lub zestunować, a następnie podnieść. W tym czasie pozostałe osoby z party powinny zniszczyć rakiety.

Po zniszczeniu pocisków pojawi się niebieska strefa. Gdy boss się w niej znajdzie wszystkie osoby z party dostaną 10 sekundowego buffa, który zwiększy ich crit dmg o 100%. Właśnie dlatego osoba, która jest na celowniku powinna biec w kierunku bossa, a nie w przeciwną stronę.

Gdy boss będzie miał mało HP „osłoni się” buffem, który da mu 90% redukcji dmg. Umiejscowienie bossa w niebieskiej strefie ściągnie z niego ten buff.

3 faza – przyzywanie maszyn

Po drugiej fazie boss wykona kilka ataków AOE, które dają kd. Ataki te można przerwać w dowolnym momencie, ale pamiętajcie o tym, aby nie używać kd jeśli nie możecie go po tym podnieść.

Podczas tej fazy boss będzie przyzywał po 5 maszyn, które pojawią się na skraju pokoju. Maszyny te będą „szły” w kierunku bossa i od czasu do czasu wypuszczą kulkę, przekazując energię bossowi. Jeśli 5 maszyn przekaże energię bossowi, powstanie trzęsienie ziemi, które zakończy się wipe’m. Aby tego uniknąć pozwólcie bossowi wykonywać swoje ataki, które zniszczą te maszyny. Jeśli zobaczycie, że  podłoga zrobiła się czerwona to znak, że pojawiły się moby i w tym momencie nie możecie przerywać ataków bossa.

Pamiętajcie o tym, że jeśli w pokoju pozostały jeszcze jakieś pociski w momencie gdy boss będzie wykonywał swoje ataki, wywołane zostanie trzęsienie ziemi, które zabije wszystkie osoby w party. Dlatego warto przerwać bossowi kilka pierwszych ataków, ze względu na to, że są to małe AOE, które i tak nie uderzą w maszyny.

4 faza – potrójne tupnięcie

Po zakończeniu trzeciej fazy, jeśli boss będzie miał mniej niż 50% HP, przekształci swojego robota i użyje potrójnego tupnięcia. Damage jaki zadaje ten atak jest bardzo duży i dodatkowo powoduje kd. W tym momencie powinniście użyć skilli, które obronią całe party.

Ataki te będą się powtarzać dokładnie w takiej kolejności do momentu, w którym boss nie zginie.

Soul Shield

SOUL SHIELDCZĘŚĆSTATYSTYKI
bloodshade harbor soul shield

Be Ido Soul Shield

Z Sundered Nexus
1HP 2320 | 2820 | 3320
Accuracy 175 | 208 | 240

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 84 | 103
  • Evasion 84 | 103
  • Block 84 | 103

Maksymalna fuzja: +157
2HP 4280 | 5140 | 6010

Do tego jedna ze statystyk:
  • Accuracy 88 | 108
  • Critical 88 | 108
  • Defense 88 | 108

Maksymalna fuzja: +164
3HP 2550 | 3090 | 3640
Block 192 | 228 | 265

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 91 | 112
  • Evasion 91 | 112
  • Accuracy 91 | 112

Maksymalna fuzja: +172
4HP 2660 | 3230 | 3800
Evasion 200 | 238 | 276

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 96 | 118
  • Accuracy 96 | 118
  • Block 96 | 118

Maksymalna fuzja: +179
5HP 2880 | 3500 | 4110
Critical 216 | 257 | 298

Do tego jedna ze statystyk:
  • Accuracy 104 | 128
  • Defense 104 | 128
  • Evasion 104 | 128

Maksymalna fuzja: +194
6HP 2990 | 3630 | 4270
Accuracy 225 | 267 | 310

Do tego jedna ze statystyk:
  • Critical 108 | 132
  • Evasion 108 | 132
  • Defense 108 | 132

Maksymalna fuzja: +201
7HP 3100 | 3760 | 4430
Critical 233 | 277 | 321

Do tego jedna ze statystyk:
  • Accuracy 112 | 137
  • Block 112 | 137
  • Defense 112 | 137

Maksymalna fuzja: +209
8HP 3210 | 3900 | 4590
Critical 242 | 287 | 333

Do tego jedna ze statystyk:
  • Accuracy 116 | 142
  • HP 1160 | 1420
  • Defense 116 | 142

Maksymalna fuzja: +216
Bonus3 części - Piercing +265 oraz Accuracy +96

Maksymalna fuzja: +1492

2 myśli nt. „Sundered Nexus”

  1. Na świeżym 50 lvlu dam rade z jakimś party? Strasznie mi się kostium podoba i nie wiem kiedy mogę zacząć go farmić

    50Lvl Blade Master HM1

    1. Ta instancja nie jest zbyt skomplikowana, więc raczej nie powinno być problemów. Dużo osób jest już ubranych i ma ponad 650 AP, więc może mogą nadrobić z dpsem. Jak będziesz miał problem z party (kick,bo za niski HM lub za słabe itemy) spróbuj wbić kilka lvli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *