Archiwa kategorii: Blade & Soul

BNSCoffee

Chcielibyśmy przybliżyć Wam stronę z podglądem itemów postaci w grze oraz jej twórcę.

BNSCoffee jest integralną częścią Blade & Soul i pomaga graczom znaleźć najlepszy możliwy set dla ich postaci. Gdy odwiedzisz stronę wybierz region, w którym grasz oraz wpisz nick swojej postaci. Dzięki temu prostemu zabiegowi zobaczysz swoją postać oraz jej itemy, a także Coffee Score, który pozwala określić siłę Twojej postaci oraz da Ci rekomendacje co trzeba poprawić.

Rusty sam stworzył tę stronę i nadal nad nią pracuje dodając kolejne update’y. „Mój każdy dzień pracy nad stroną polega na usuwaniu błędów oraz ulepszaniu UI, a także aktualizowaniu bazy danych i innych rzeczy związanych z nowymi patch’ami”. Oprócz pracy na pełen etat Rusty zajmuje się kilkoma swoimi projektami (m. in. BNSCoffee), pokazując w ten sposób swój entuzjazm dla Blade & Soul, innych tytułów NCSOFT oraz miłość do kofeiny. „Nazwa Coffee po raz pierwszy pojawiła się w Lineage 2. Zawsze byłem wielkim fanem kawy, dlatego w swoich nickach często używam jakiejś wariacji z użyciem wyrazu Coffee”. Czytaj dalej BNSCoffee

Desolate Tomb – poradnik

Desolate Tomb jest fioletową instancją na 50 lvl, której wygląd i bossy przypominają Tomb of Exiles. Zaraz po wyjściu na CN była to najtrudniejsza instancja w Blade & Soul. Po pewnym czasie doczekała się kilku nerfów, ale tak czy owak posiada bardziej wymagającą mechanikę niż wszystkie dotychczasowe instancje.

Od razu uprzedzam, że opis ten dotyczy starszej wersji instancji i nie jestem pewna jak będzie wyglądała nasza ;/

Pierwszy Boss – Jang Ghibu

Na początku przyjdzie Wam zmierzyć się z Force Masterem i jego dwoma Destroyerami.

Zwykłe ataki

Boss posiada wszystkie lodowe i ogniste ataki Force Mastera.

Faza 1 (100% – 70% HP)

Tryb 1

W pewnym momencie Boss stworzy dookoła siebie tarczę, która zmniejsza damage o 90%. W tym momencie tank powinien zostać przy Bossie, a pozostali członkowie party powinni atakować Destroyerów (do momentu aż ich HP będzie mniejsze niż 70%).

Tryb 2

Gdy Destroyerzy mają mniej niż 70% HP, Boss „odda” im swoją tarczę. Każda osoba, która znajdzie się w promieniu 5m od Destroyera zostanie odrzucona. Czytaj dalej Desolate Tomb – poradnik

Gloomdross Incursion

Gloomdross Incursion jest instancją typu defensywnego, czyli aby ją przejść trzeba coś obronić. Jak zapewne wiecie (albo nie) tego typu instancje wymagają sporo czasu, dlatego musicie się na to przygotować. 

gloomdross-forest-mapa-2

Pierwsza faza – obrona (Tanjay Kilns)

Pierwsza i druga faza przypomina Awakened Necropolis, gdzie gracze muszą bronić NPC aktywujących kule.

Zazwyczaj party dzieli się na dwie grupy:

  • pierwsza z nich zostaje, aby bronić kuli przed nacierającymi przeciwnikami,
  • druga idzie uratować więcej NPC, aby pomogli w obronie.

Czytaj dalej Gloomdross Incursion

Sundered Nexus

Sundered Nexus jest instancją prostszą niż Sogun’s Lament. Oczywiście o ile wiecie co trzeba robić :)

Pierwszy pokój w Sundered Nexus składa się z grupy żołnierzy siedzących w kółku.

Nexus

Każdy żołnierz ma tak jakby swoją własną cyfrę. Podnieś bombę i rzuć nią w jednego z nich. Mogą na to zareagować na trzy sposoby:

  1. Upaść – to oznacza, że musisz rzucić bombą w innego żołnierza, który ma mniejszy numer.
  2. Polecieć do góry – to oznacza, że musisz rzucić bombą w żołnierza, który ma większy numer.
  3. Bingo – jeśli rzucisz bombą we właściwego żołnierza obudzisz mini bossa.

Ścieżka prowadząca do pierwszego bossa Sundered Nexus jest bardzo prosta, dlatego nie będę jej tutaj omawiać.

Czytaj dalej Sundered Nexus

Sogun’s Lament

Sogun’s Lament jest instancją na 50 lvl, która słynie ze swoich wymagań, m. in. accuracy na poziomie 115%. Postaram się przybliżyć Wam tą instancję.

Jak się przygotować?

Jeśli nie posiadacie 115% accuracy (120% dla wersji 4-osobowej) powinniście zaopatrzyć się w odpowiednie jedzenie, które zwiększy Wasze statystyki. Dlaczego? Otóż drugi oraz ostatni boss posiada bardzo dużo evasion i po postu możecie w niego nie trafiać ;)

Pierwsze dwa bossy – Gen i Ken

W tym momencie musicie podzielić swoje party na dwie części. W każdej z nich powinien znaleźć się tank oraz osoba posiadająca podwójne kd, np. Blade Dancer.
Czytaj dalej Sogun’s Lament

Polski turniej Blade & Soul – aktualizacja

Organizatorzy Silesian Electronic Sports Arena oraz portal www.bladeandsoul.com.pl zapraszają wszystkich polskich graczy Blade & Soul na pierwszy turniej LANowy!

bns3

Pula nagród:
  • 1 miejsce – Fotel DXseat o wartości 1099 zł oraz 8.000 NCcoin
  • 2 miejsce – Płyta Główna Gigabyte o wartości 350zł oraz 4.000 NCcoin
  • 3 miejsce – Podkładka ProPAD oraz 2.000 NCcoin

Turniej odbędzie się 30 Kwietnia 2016 roku w Hali Widowiskowo-Sportowej w Tarnowskich Górach ul. Obwodnica 8 (przy Parku Wodnym).

Organizatorzy planują maksymalnie 64 graczy, więc pośpieszcie się z zapisami!

Turniej odbędzie się systemie do dwóch wygranych Aren 1vs1 (Bo3).

Więcej na ten temat znajdziecie w regulaminie na stronie http://ses-arena.pl/blade-soul/ oraz FanPage.

Link do zapisów.

Soulstone Plains – aktualizacja

Nowa strefa PvP stanie się Twoim głównym źródłem Soulstone’ów oraz Moonstone’ów.

Wraz z patchem Silverfrost Mountains do gry zostanie dodany ogromny kontynent i całkowicie nowy content, m. in. nowe strefy, questy oraz instancje. Oprócz tego w grze pojawi się Soulstone Plains, która jest kolejną strefą PvP. Osoby będące w Cerulean Order lub Crimson Legion będą miały możliwość walki dla swojej frakcji i zdobycia pokaźnych nagród.

Naryu Labyrinth

Naryu Labyrinth jest fioletową instancją dostępną w dwóch wersjach: 6- oraz 4-osobowej. Oprócz walki ze zwykłymi przeciwnikami będziesz musiał/a skakać, szybkować i co najważniejsze odnaleźć drogę w tym labiryncie. Każdy pokój posiada unikalne wyzwanie, po którego pokonaniu otworzą się drzwi prowadzące do kolejnego pomieszczenia. Za każdym razem otwierają się inne drzwi, a co za tym idzie droga przez Naryu Labyrinth nigdy nie jest taka sama.

W labiryncie są trzy piętra i na każdym z nich znajduje się boss, który jest strażnikiem uniemożliwiającym przejście do niższych poziomów.

Minou

Be Ido

Fujin i Raijin

Każdy boss ma przy sobie kuszące skarby, które można mu odebrać (oczywiście najpierw trzeba go pokonać). Po walce otrzymasz Naryu Labyrinth Relic Pieces, który możesz wymienić u Exchanger’a o imieniu Junsu – znajdziesz go stojącego tuż przed wejściem do labiryntu. W jego ofercie znajdziesz różne przedmioty, m. in. kostium Black Sum.

Bogowie Wiatru i Burzy (Fujin i Raijin) są trudnym wyzwaniem nawet dla dobrze skoordynowanych grup wojowników. Ci, którym uda się ich pokonać, będą mieli szanse na zdobycie różnych skarbów m. in. kostiumów i akcesoriów. Dzięki nim każdy będzie mógł stać się wcieleniem tych bógów.

 


Informacje praktyczne

W labiryncie znajdziecie wiele różnych pokoi i niestety nie da się opisać całej ścieżki od A do Z. Może i się da, ale zajęłoby to stanowczo za dużo czasu i komu chciałoby się to czytać? Dlatego wymienię tylko kilka pokoi i podam mechaniki jak walczyć z bossami.

Standardowy pokój z bossem – wbiegacie i zabijacie to co stoi na środku.

Pokój z Forcemasterem – na środku stoi Forcemaster, który w połowie walki przyzywa add’y (roboty, które mogliście spotkać w Misty Woods) i w tym czasie nie otrzymuje obrażań. Przyzwane add’y są w dwóch kolorach – czerwonym oraz niebieskim. Aby zabić mini bossa musisz najpierw zabić wszystkie niebieskie moby.

Pokój z płaszczkami – w pokoju tym oprócz płaszczek są dwa miejsca, w których możesz podnieść bomby. Mechanika jest stosunkowo prosta – jedna osoba zeskakuje na dół i staje w kącie. Gdy wszystkie płaszczki złapią aggro kolejna osoba zeskakuje na dół i podnosi bombę, a następnie rzuca w stado mobów, które popłynęły do pierwszej osoby. Jeśli mieliście trochę szczęścia wśród nich znajdzie się mini bossik, którego musicie zabić. Jeśli nie to musicie trafić bombą w odpowiedniego moba. Powodzenia :D

Pokój z filarami – zasada jest prosta – tylko jeden filar otwiera przejście dalej i musisz go użyć. Jeśli miałeś/aś pecha to filar wywola falę zadającą duży dmg (około połowy Twojego hp) lub przywoła moby. Jeśli traficie na właściwy przejdziecie dalej.

Pokoje z mini-bossami i mobami – w pokojach gdzie jest bardzo dużo mobów wystarczy zabić jednego mini bossa. Jak go rozpoznać? Zazwyczaj jest większy od pozostałych, ma inną nazwę, albo inny kolor ubrania.

Pokoje z dźwignią – w większości pokoi będziesz musiał/a przelecieć na drugą stronę i użyć dźwigni, aby otworzyć drzwi i uruchomić laser, który zabije moby znajdujące się na dole oraz przywoła dragon pulse (w prawym rogu). Dzięki temu osoby, którym nie udało się przeskoczyć na drugą stronę będą mogły przejść dalej.

1 boss – Minou

Ten boss to wielki minotaur z ogromnym toporem. Walka z nim nie należy do skomplikowanych, ponieważ jego ataki są stosunkowo wolne i łatwo ich unikać. Jeśli atakujesz z dystansu i przejmiesz aggro, boss skoczy na Ciebie.

Po pewnym czasie rozpocznie się druga faza, w której cztery ściany w pokoju zaczną się świecić na czerwono. W tym momencie osoba, która ma aggro powinna ustawić się tuż przed jedną ze ścian, tak aby boss szarżując na nią uderzył w ścianę. Boss wtedy dostanie kd i będziecie mogli go spokojnie dpsować.

W tym momencie wykonuje on dwa nowe ataki. Pierwszy to czerwone aoe, którego trzeba uniknąć przy użyciu np. SS. Drugi to przyzwania małych minotaurów, które będą szarżować z jednego końca pokoju na drugi, zadając dmg wszystkiemu co spotkają na swojej drodze. Aby uniknąć tego ataku wystarczy ustawić się pomiędzy nimi.

Pamiętajcie, że na zabicie bossa macie ograniczony czas.

2 boss – Be Ido

Be Ido to forcemaster. Gdy go uderzysz przywoła trzech innych forcemasterów, którzy powinni być tankowani przez jedną osobę z party lub summonera. Oczywiście można to zrobić też tak, że trzy add’y tankują trzy osoby. Wszystko zależy od tego jakie klasy są w party i jakie mają itemy. Teraz rozpocznie się właściwa walka. Zwróć uwagę, że pod bossem oraz addami pojawia się okrąg niebieski lub czerwony. Gdy kółka są aktywne boss otrzymuje bardzo mało obrażeń, dlatego jedna osoba (najlepiej klasa atakująca z dystansu) powinna stać w kole o kolorze przeciwnym do tego, które jest pod bossem i powinna zbierać stacki. Może opisze to na przykładzie – pod bossem jest niebieskie kółko, więc np. forcemaster stoi w czerwonym okręgu, do momentu aż nazbiera 10 stacków i nad jego głową pojawi się timer. Zegarek ten będzie odliczał czas do wybuchu bomby, którą należy przynieść pod bossa. Dzięki temu zniszczycie otaczającą bossa barierę i będziecie mogli go dpsować. Pamiętajcie o tym, aby zaraz po tym dać mu np. kd w przeciwnym razie boss się zacznie leczyć. Po tym boss zacznie tworzyć nad głową wielką srebrną kulę, którą później opuści zabijając wszystkich na jeden hit. Dlatego w tym momencie summoner powinien użyć dandelionu, albo forcemaster ice wave. Ewentualnie możecie użyć zwykłego ss. Powtarzajcie tę czynność do momentu gdy zabijecie bossa.

3 i 4 boss – Fujin & Raijin

Po wejściu do pokoju będziecie musieli zabić samego Fujin’a. Gdy to się Wam uda Raijin zeskoczy i wskrzesi Fujin’a abyście mogli się z nimi zmierzyć jednocześnie.

Ataki Fujin’a:

  • 2 hitowe combo,
  • aoe (360 stopni),
  • odskok i doskok. Doskok ten możesz zablokować i dzięki temu nie ootrzymasz obrażeń,
  • kilka kopnięć – ładuje swoje ataki i „kopie na odległość” wszystkich członków party.

Do walki z tą dwójką powinniście mieć dwóch tanków, po jednym na każdego z bossów. Pamiętajcie, że musicie je zabić mniej więcej w tym samym czasie (różnica może wynosić maksymalnie 30-45 sekund). Gdy cały pokój będzie czerwony użyj np. ss, aby uniknąć ataku.

Podczas walki Fujin będzie przyzywał małe tornada, które będą krążyć po pokoju, podbijając ludzi do góry.

Raijin (żółty) będzie przyzywał pioruny kuliste, które przemieszczając się po całym pokoju będą stunować osoby, na które trafią. Gdy pioruny te połączą się z tornadem powstanie w tym miejscu plama zadająca dmg.

Ataki Raijin:

  • 90 stopniowe aoe – pokrywa przed sobą pole elektrycznością i jeśli będziesz w nim stał zostaniesz zestunowany i otrzymasz dmg (kilka razy) – jest to aktywne około 5 sekund,
  • łapanie – jeśli odbiegniesz za bardzo od tego bossa może Cię złapać i przyciągnąć do siebie ładując w Ciebie całkiem duży dmg,
  • deszcz – przywołuje „deszcz” podobny do tego, które robi Hae Mujin w Bloodshade Harbror. W tym momencie po prostu unikaj czerwonych kółek, które są na ziemi.

Pamiętajcie, że macie ograniczony czas, aby ich zabić.

 

Źródło: link.

Mushin Tower – 8. piętro

Ci którym uda się przejść siedem pięter Mushin Tower będą mogli zmierzyć się z trzema wcieleniami Mushina.

Mushin powrócił, aby osobiście trenować tych, którzy będą chcieli dostać się na wyższe piętra wieży.

Każde kolejne wcielenie Mushin’a to większe wyzwanie. Będziesz walczył/a nie tylko z coraz potężniejszymi atakami Mushin’a, ale również z limitem czasu. Za pokonanie poszczególnych faz będziesz miał/a szansę na zdobycie nowego skina na broń o nazwie Fury i całkowicie nowego Soul Shielda – Mushin’s Soul Shield.

W tej części Mushin Tower ósme piętro jest ostatnim poziomem i nie możesz się dostać wyżej. Z czasem zostaną dodane dodatkowe piętra, ponieważ wieża sięga dużo wyżej.

Źródło: link.