Screenshots_150719_0061

Instancje – podstawy

W pierwszej części poradnika o nazwie „Instancje” zostało wyjaśnione czym są instancje i jak można do nich wejść. Tym razem pokażemy Ci z czym się spotkasz w instancji, wyjaśnimy jak sobie poradzić i jakie skarby możesz zabrać ze sobą.

W Blade & Soul nie ma typowego podziału na tanka, healera i DPS’a. Zamiast tego każda klasa posiada umiejętności dzięki którym może unikać obrażeń, odnawiać hp i atakować przeciwników. Dlatego sukces w walce nie zależy od wybrania odpowiedniej klasy/roli w grupie, ale od umiejętności każdego gracza. Pomimo tego, że pewne klasy lepiej nadają się do pomagania pozostałym osobom z grupy, wszystkie klasy – i wszyscy gracze – muszą być świadomi otoczenia, zdolni do uniknięcia obrażeń poprzez przemieszczenie się lub użycie odpowiedniej umiejętności w odpowiednim momencie. Aby odnieść sukces każdy powinien zadać jak największą ilość obrażeń.

Przemierzanie instancji zazwyczaj oznacza walkę ze zwykłymi przeciwnikami, których musisz pokonać aby zmierzyć się z bossem. Pomimo że ci przeciwnicy stanowią stosunkowo małe wyzwanie, o tyle walka z bossem wymaga dużo większej koordynacji i współpracy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu. W standardowej 6-osobowej instancji zobaczysz ostrzeżenia (nazywane sygnałami – telegraphs), które pokażą Ci w którym miejscu zaatakuje boss. Musisz pamiętać, że w 4-osobowej wersji tych sygnałów nie będzie. Aby odnieść sukces musisz nauczyć się na pamięć wszystkich ruchów bossa, przewidywać je i odpowiednio na nie reagować. Czasami walka z bossem (zarówno w 6- i 4-osobowej wersji) wymaga od graczy interakcji z otoczeniem, dlatego miej na oku wszystko co Cię otacza.

Żółty sygnał oznacza, że dana umiejętność może zostać zablokowana (blocked) lub odparta (countered). Czerwony sygnał oznacza, że dana umiejętność przedostaje się przez wszystkie umiejętności obronne, dlatego powinieneś uciec z danego obszaru.

Gdy uda Ci się pokonać bossa, dostaniesz nagrody w postaci różnych przedmiotów oraz wyposażenia. Lider grupy może zmienić ustawienia dotyczące rozdzielania zwykłych przedmiotów (obowiązują na wszystkie rzeczy poniżej poziomu Heroic) na Round Robin, Free-for-All, Master Looter lub standardowa opcja: licytacja. Zamiast losować, aby zobaczyć kto ma najwięcej szczęścia i dostanie dany przedmiot, licytujesz się korzystając ze swojego złota. Każda osoba w grupie może licytować, a sama licytacja trwa do momentu, gdy skończy się czas lub wszyscy odmówią dalszego podbijania stawki. W momencie, gdy ktoś wygra dany przedmiot, część puli zostanie rozdzielona pomiędzy pozostałe osoby w grupie. Gdy nikt nie będzie licytował danego przedmiotu, zostanie on zniszczony i kwota „z licytacji” zostanie rozdysponowana pomiędzy wszystkich członków party. Nawet jeśli nie uda Ci się wygrać, otrzymasz pewną ilość złota z puli, która pozwoli Ci zalicytować za większą kwotę w przyszłości.

Dodatkowa informacja: Opuszczenie instancji lub przejście przez portal do następnej części instancji zaprzepaści Twoją szansę na licytację, wygranie przedmiotu lub otrzymanie złota z puli. 

 

Źródło: link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *